..::شباب اخر شقاوة::..
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

..::شباب اخر شقاوة::..

..::شباب اخر شقاوة شباب جامد وربنا هظبطك::..

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟

2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
غدي يوسف
..::اوعي السريع::..

انثى
الدولة / المحافظة : القاهره

الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Empty
مُساهمةموضوع: الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟   الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Clock-32x32السبت أغسطس 04, 2007 7:20 pm

[color:8c92=green:8c92]
الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Acac الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Acac الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Acac الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Acac

يا جماعه انا جايه اكلمكم فى الموضوع دا وعايزه رايكوا فى الحاجات اللى بتحصل فيه الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ 65432

ياريت اللى معترض واللى موافق يقولى على رايه تمام يمكن المشكله دى تتحل ربنايكرم

بحلها الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Emotico6

الجواز فى مصر مصر الفرعونيه الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ I1 الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ I1

- بابا انا عايز اتجوز اختى حت حور
- خلاص يا ابنى خليها تنقل حاجتها فى قوضتك
.. وابقى هاتلها حجرين صوان هدية .
. مبروك يا تاح ............ ......... ....

. مصر فى عصر الرومان الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Horray الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Horray

- تتجوزينى يا افروديت
- اتجوزك يا بانسيلوس -
يللا بينا نبنى كوخ ع البحر ونعيش هناك -
يللا ............ ......... .....

.. مصر بعد الفتح الاسلامى الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Flowers

- ولدى خالد يا شيخ احمد بيريد يتجوز ابنتك البكر الكريمة
.. وبيبنى خيمة .
. ويقدم مهر بعير
- والله خالد ولدك زين الرجال .. وايش اتمنى غير رجل صالح يكون زوج لبنتى ..
وكما قال رسول الله صلى الله عليه وسلم " ان جاءكم من ترضون دينه وخلقه فزوجوه "
.... قيموا الافراح ............ ......... ......

مصر 1919 الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ 141166

- انت ح تتجوز بنت الحاج عبد الجليل .
. انا كلمته خلاص ووافق
.. وضب قوضتك وهات خلخال ..
فرحك يوم الخميس اللى جاى
- طب مش اشوفها الاول يا با
- انت اتجننت يا ولد تشوفها ده ايه .. انت ح تتجوز والا تخبص -
حاضر يا با ............ ......... .......

. مصر 1960 الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ 177828

- بقى يا ستى بنتك آمال جالها عريس
- ياألف نهار ابيض يا ألف نهار مبروك
- جدع طيب وابن حلال موظف فى الحقانية ..
وماهيته مش بطالة .. اهو يبنوا حياتهم سوا بعد الجواز
.. والا ايه رأيك يا أم العروسة؟ -
الرأى رأيك يا أبو العروسة .. والله العيال ح يعجزونا يا ابو محمد -
فشر .. تدبل الوردة وريحتها فيها يا نرجوستى ............ ......... ........

. مصر فى عصر الانفتاح الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ 141166

- اخرسى يا بنت ... انا اللى يتجوز بنتى لازم يكون عنده شقة تمليك وعربية وسوبر ماركو -
بس يا ماما
- ما فيش بس .
. انا وابوكى قبل ما يموت فى الحرب كانت بتعدى علينا ايام ما بنلاقيش ناكل ..
انا يا بنتى مش عايزاكى تتعذبى زى ما احنا اتعذبنا .
. انتى ح تتجوزى فتحى ابن خالتك -
بس انا مش بحبه يا ماما -
الحب ما بيأكلش تونة فى الزمن ده يا فالحة
- امرك يا ماما ............ ......... ...

مصر 2007 الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Copy_of_

المشهد الاول الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Horray الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Horray

نهار خارجى ... احد الكافيتريات المغلقة ... موسيقى هادئة تملا المكان

حسن : يا حبيبتى انا مرتبى 250 جنية بعد الضرايب والمستنقعات .. وبعد الشغل بحاول اعمل

اى مصلحة يعنى باصفى فى الشهر حوالى 400 450 ... الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Acac

:وما عنديش شقة ومش محوش ولا مليم .... اهلك عمرهم ما ح يوافقوا بيه

احلام : ياحسن يا حبيبى بابا وماما متفاهمين جدا ... وما يهمهمش غير سعادتى ... الفلوس

دى آخر حاجة ممكن يتكلموا فيها الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ 65432

حسن : انتى شايفة كده ... ماشى .... حددى لى ميعاد مع باباكى الجمعة الجاية الساعة 6 ..

.......... ......... ......... ......... .. المشهد الثانى الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Yahoo الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Yahoo

فى منزل احلام ... منزل قديم .... فرش متواضع جدا .. يجلس الاب الذى يبلغ من العمر الثالثة

والستين .... وبجواره العم 55 عاما ... والخال
56 عام

الخال : منورنا والله يا استاذ حسن الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ 55950

حسن : ده نورك يا عمى الاب : فين الشاى يا ام احلام

ام احلام من بعيد : جاية اهه يا ابو احلام

الاب : ها يا ابنى .. ح تدفع كام وتشيل الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Omnia الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Omnia

حسن : اللى تأمر بيه يا عمى

الاب : الامر لله يا ابنى .. احنا مش طالبين كتير .

. شقة تمليك فى اى حتة تكون نضيفة .

. ومهر 25 الف جنية يا دوب ده احنا ح نحط ادهم مرتين علشان نجيب العفش

وانت ح تجيب الاجهزة والسجاد وحاجة المطبخ والستاير والذى منه

.. وح تجيب شبكة بزيهم .. الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Animatio

طبعا انت عارف ان الدهب غلى يعنى مش ح يجيبوا حاجة بس انت وذوقك بقى .

. مش كده والا ايه يا ام احلام الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Hmhm الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Hmhm

ام احلام : آه يا أخويا دى عفاف بنت خالتها خطيبها جايبلها شبكة بخمسين الف جنية ..

ده غير الاجهزة الحديثة اللى جايبهالها معاه وهو جاى من السفر الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Aioa الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Aioa

الاب : اما الفرح فى قاعة صغيرة بس طبعا لازم تساع الحبايب واحنا حبايبنا كتير .

. والقايمة والمؤخر طبعا انت سيد العارفين ..

وفى الاول والآخريا ابنى .. احنا بنشترى رجالة الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Aa الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Aa الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Aa

حسن : بس يا عمى انا ممعاييش المبالغ اللى حضرتك بتتكلم فيها دى

الاب : اللى ممعهوش مايلزموش يا ابنى .. واحنا فى الاول والآخر بنأمن لبنتنا حياة سعيدة

.. امال عايز تاخدها رخيصة والا ايه؟

حسن : يا عمى لو بنتك رخيصة ما كنتش خبطت على بابكم الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Eaea الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Eaea

.. وسكك الغلط فى الزمن ده سهلة .. واكتر م الهم ع القلب . الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Copy_of_

. وبعدين احنا ممكن نلم الدور .. وحضرتك عارف ظروف الحياة اللى بنعيشها .. وانت لسه قايل

بعضمة لسانك ان كل حاجة غليت .. والظاهر ان الانسان بس هو اللى عمال بيرخص الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Wa2

الاب : قصدك ايه aaaaaaaaah

حسن : قصدى يعنى دبلتين .. وشقة قانون جديد على قد الحال . الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Oy الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Oy

. ومهر ربع جنية .. واجيب انا عفش بيتى على قد فلوسى . الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ I1

. وفرح بسيط مش بهرجة ورقص ومسخرة

.. ده احنا بنبتدى مع بعض علاقة نضيفة

.. اجيب كمبيوتر اجيب تليفزيون

.. اجيب تلاجة صغيرة والا كبيرة .

. فى الاول والآخر احنا اللى ح نستعملها .. ولو باظت اكيد انا برضه اللى ح اجيب غيرها مش

ح آجى واقولك هاتلى .. وحضرتك ممكن تاخد رايها على الكلام ده الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ 65432 الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ 65432 الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ 65432

الاب : انت جاى تشتمنى والا ايه ؟ .. احنا ما عندناش بنات تمشى كلامها على ابوها الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Aa الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Aa

.. الظاهر انك جيت البيت ده غلط حسن : لا ياحج انا طبعا ما جتش غلط .

. بس ممكن اكون عايش فى زمن غلط .. مع ناس مش عايشة فيه .. aaaaaaaaah

وبعدين هو مش حضرتك مصرى برضه .. ومسلم طبعا ؟ .. يبقى انا ما جتش غلط .. انت اللى

قاعد غلط وبتتكلم غلط فى غلط

الاب : احترم نفسك يا ولد

حسن : بلا احترم نفسى بلا نيلة بقى .. احترموا انتوا ظروفنا اللى انتوا حطتونا فيها .. احترموا

انتوا دينكم اللى بتعتقدوه وبتعلموهولنا .. احترموا انتوا عقولنا بكلامكم اللى مالوش اى

علاقة لا بالعقل ولا بالواقع

الاب : اطلع برة .. قفغ

ده انا عمرى ما ح اجوزهالك حتى ولو على جثتى

حسن : حتى دى كمان غلط .. ولا تمت للحقيقة بصله .. والحدق يفهم .. سلامو

عليكو ............ ......... . سلام

. يخرج حسن من منزل احلام .. يسب ويلعن ويضرب الارض بقدميه .. بعد قليل يدق جرس هاتفه المحمول

حسن : ايوة الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ 196259

احلام : ايه يا حسن اللى انت هببته مع بابا ده الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ 667583

حسن : باباااااااااااا .. انا ماشفتش بابا يا طنط .. انا شفت نخاس بيبيع جارية فى سوق

العبيد .. الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Acac الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Acac الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Acac

شفت جزار بيبيع معزة للى يدفع اكتر الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Yahoo الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Yahoo

احلام : ايه يا حسن الكلام ده انت بتغلط فيه .. طب وانا ذنبى ايه .. انا مش عايزة فلوس ولا

دهب ولا حتى غسالة عادية .. هاتلى طشت ياحسن .. هاتلى قلة .. مش عايزة غير عشة

وانسان احبه ويخاف علية واخاف عليه .. واظن ده من حقى انا مش مراهقة ولا طفلة .. انا

عندى اربعة وعشرين سنة ...يعنى اقدر اتحمل مسؤلية قرارى .. واختار الانسان اللى ح يعيش

معايا حياتى كلها تحت سقف واحد ... اهىء اهىء اهىء الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Wa2 الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ 141166 الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Wa2 الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ 141166

حسن : خلاص بقى بطلى عياط حقك علية .. معلش انا كمان زعلان من اللى حصل واعصابى

مشدودة الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Red

احلام : طب وح نعمل ايه دلوقت حسن : العمل عمل ربنا اللى مايرضيهوش اللى بيحصل ده ..

ده حتى حرام وظلم وافترا ا الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Copy_of_

حلام : طب ايه رايك يا حسن .. لو اسم نفسى كده وكده . الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Emotico6 الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Emotico6

. وتيجى تنقذنى ونتجوز حسن : لا اااااااا .. انا فى عرضك .. الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ 141166

الا ما الحقش انقذك وتروحى فيها .. وبعدين كده تبقى روميو وجولييت .. وانا ما ينفعش

انهى القصة عليها .. ستين واحد ح يخش يقولى يا حرامى .. دى نهاية مفقوسة وقديمة حتى

اسأل جدو شكسبير الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Acac

احلام : طب ح نعمل ايه يا حسن؟

حسن : العبى فى دماغ ست الكل مامتك وهيا تظبطلنا الموضوع

أحلام : مش عارفة اكلمها ازاى حسن : طبعا يسمعها كلمتين حلويييين علشان تتشجع

أحلام : ماما ست الكل انتى من حق محكتيليش حكايتك مع بابا اتعرفتوا ازاى الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ 233841

ام أحلام : والله انا قابلتة فى اتوبيس وكان هو الكمسري واخد من فلوس التذكرة ولما

ضحكتلة ادانى الدفتر كله الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Aioa الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Aioa

وبعدين اعرف عليا وجة خطبنى

أحلام : طب يا ماما وهو كان جاهز

أم احلام : ولا كان جاهز ولا كان منيل اللى فاكراة انه كان محلتوش اللضا الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Hmhm

أحلام : طب متخلصيلى الموضوع دة يا ماما كلمية دلعية ظبطى الراجل يا فاطمة يا ست الكل

خليكى تخلصوا منى وتستريحوا الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ 141166 الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ 141166 الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ 141166

بس كدة ولا يدوق الاكل ولا الشرب ولا هدومة تتغسل ولا فى اى حاجة فى الدنيا والليله دى

سودة على دماغة لحد لما اشوفك فى بيت العدل والزغارييييييييييييييط طبعا فى سرها الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Horray الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Horray الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Horray

أحلام : خلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااص .......يعنى هأتجوز الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Snsn الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Snsn

الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ 437144 الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ 437144 الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ 437144 (منقووووووووول) الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ 437144 الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ 437144 الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ 437144

;uug ;uug ;uug :
 hh
saso
..::زبون كينج::..
..::زبون كينج::..
saso

انثى

مُساهمةموضوع: رد: الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟   الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Clock-32x32السبت أغسطس 04, 2007 11:42 pm

هههههههههههههههههههههههههههههههه
هالزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Acac الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Acac الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Acac
والله يا غدى بجد روعة بس والله حرام
شباب الايام دة صعبانين علية ممووووووووت
س بجد توبيك عثول زيك بالظبط
ميرسى يا جميلالزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Flowers
غدي يوسف

انثى
الدولة / المحافظة : القاهره

مُساهمةموضوع: رد: الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟   الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟ Clock-32x32الخميس أغسطس 16, 2007 3:45 am

ههههههههههههههههه
ميرسي ياقمر
والله انتي اللي عسل
الله يخليكي
وربنا يارب مايحرمني من ردودكم العسل دي
ميرسي ليكي كتير

الزواج زمان كان ايه .... ودلوقتى بقى ايه؟
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» حوار الأزواج ... قبل وبعد الزواج
» قبل الزواج, وبعد الزواج
» زمان كان أمام جامع الأن فى صناديق الزبالة
» الزواج..هل يقتل الحب؟؟
» رحلة الثقة من الخطوبة الى الزواج